eHerkenning
eHerkenningeHerkenning: betrouwbaar en veilig inloggen bij meer dan 400 organisaties.

eHerkenning: betrouwbaar en veilig inloggen

eHerkenning voor bedrijven is vergelijkbaar met wat DigiD is voor particulieren: veilig en betrouwbaar inloggen op onder andere overheidswebsites. Inmiddels zijn er al meer dan 400 organisaties aangesloten bij eHerkenning, denk bijvoorbeeld aan het werkgeversportaal van het UWV (voor het doorgeven van een ziekmelding of ontslagaanvraag), maar ook de Belastingdienst en jouw gemeente bieden geen andere inlogmogelijkheid meer aan dan eHerkenning.

Ketenmachtiging

Zonder eHerkenningsmiddel kunt u niet meer inloggen bij diverse dienstverleners uit de (semi-)publieke sector. Om als intermediar uw zaken te blijven behartigen is het noodzakelijk dat er een ketenmachtiging tot stand komt tussen uw onderneming en BonsenReuling. Zonder ketenmachtiging via eHerkenning kan BonsenReuling bij deze dienstverleners niet meer inloggen om gegevens door te geven of te raadplegen. Meer weten over de ketenmachtiging zelf? Bekijk de website van eHerkenning.

Aanvraagproces

Om de ketenmachtiging tussen uw onderneming en BonsenReuling tot stand te laten komen, dient u de volgende stappen te doorlopen:

  1. U hoeft zelf niet over eHerkenning te beschikken om een machtiging aan ons af te geven.
  2. Klik hier voor het machtigingsformulier van KPN, hier dient u uw organisatiegegevens aan te vullen. De gegevens van BonsenReuling zijn achter de schermen al in dit formulier verwerkt, de gegevens die ingevuld dienen te worden zijn dus van uw eigen organisatie.
  3. Heeft u bij KPN al eerder een eHerkenningsmiddel aangevraagd? Dan is het niet mogelijk hetzelfde e-mailadres te gebruiken voor de aanvraag van de ketenmachtiging, er verschijnt dan een foutmelding in beeld. Dit probleem is op te lossen door een alternatief e-mailadres te gebruiken bij de aanvraag.
  4. Het machtigingsformulier kan de indruk wekken dat u een nieuw middel aanvraagt. Verderop in het formulier wordt duidelijk dat het puur om een ketenmachtiging gaat.
  5. Bij de vraag over het afgeven van de machtiging voor een specifieke vestiging: kies voor nee.
  6. Qua keuze voor de machtiging is het het meest praktisch om voor "niveau 3 - alle diensten" te kiezen, stel dat wij u in de toekomst zullen ondersteunen bij een ontslagaanvraag of vergelijkbare dienst, dan is het niet nodig daar nog extra machtigingen voor af te geven.
  7. Qua duur is het afsluiten van een ketenmachtiging voor 5 jaar het meest voordeligst, het kostenoverzicht voor een ketenmachtiging via KPN is als volgt:
    • 1 jaar: € 30
    • 3 jaar: € 70
    • 5 jaar: € 95
  8. Doorloop alle stappen in het digitale formulier. Op het einde wordt gevraagd documenten te uploaden (uittreksel(s) van de Kamer van Koophandel en legitimatie van bestuurders).
  9. Aan het einde van het formulier verschijnt het ingevulde registratieformulier ketenmachtiging betrouwbaarheidsniveau EH3. Deze aanvraag dient te worden geprint en te worden ondertekend door de bevoegd vertegenwoordigers. Let op: handtekeningen dienen origineel te zijn en mogen niet vervangen worden door een kopie/scan.
  10. Stuur de ondertekende aanvraag op naar het adres zoals genoemd op het formulier.
  11. KPN neemt de aanvraag in behandeling en indien goedgekeurd wordt deze gekoppeld aan ons eHerkenningsmiddel. Vervolgens koppelen wij vanuit ons beheerdersaccount de juiste collega aan de ketenmachtiging.

Vragen?

Vragen over het aanvraagproces van een ketenmachtiging? Neem contact op met
Nicol Stemerdink via het mailadres eherkenning@bonsenreuling.nl.

Meer over dit onderwerp

Nicol Stemerdink
Nicol Stemerdink

Medewerker officemanagement

< >
ECOVIS
NBA
SRA
SMA
RBA